Goodbye NZ, Hello Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Goodbye NZ, Hello Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Goodbye NZ, Hello Aussie

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 Mei 2014 | Australië, Sydney

Goedemorgen allemaal,

Het is ongeveer drie en een halve week geleden dat mijn andere blog verscheen, in die tussentijd heb ik alweer veel mooie dingen mogen meemaken. Wat was het trouwens super om al die leuke reacties op me blog te krijgen.

Maar ik zal weer verder gaan waar ik was gebleven, na queenstown ben ik door gegaan naar het diepe zuiden van NZ. Eerst hebben we een drie uur durende ferrytocht gedaan door Milford Sound, een prachtig fiorland waar het twee derde van het jaar regent en wij hadden zon, whoo geluk! In de avond sliepen we op de meest afgelegen plek ooit, in kleine huisje waar je het warm moest houden met een zelf aangestoken kacheltje. Later heb ik kennis gemaakt met de timtamslam(een manier waarop je timtams, ook wel Australische hele lekkere chocoladekoekjes eet) en om 10 uur was het bedtijd, want vanaf dan hadden we geen stroom meer. De dagen daarna heb ik Invercargill, Bluff (het meest zuidelijke puntje van NZ) en zeeleeuwen gezien.

Toen weer terug in het mooie Queenstown. Daar de Ben Lomond walk gedaan, dat is een acht uur durende loop naar een summit van 1740 meter hoog. In de tocht ernaartoe heb ik mijn klimvaardigheid skills laten zien, want op handen en voeten moesten we de berg aanpakken. Op de top een mooi uitzicht gehad, een te lange fotoshoot gehouden en weer terug naar beneden. Op de terugweg werd onze weg geblokkeerd door berggeiten met horens waar je U tegen zei, wij (drie mannen en twee meiden) waren stiekem toch best bang om aangevallen te worden. Dus liepen we allemaal met een grote steen in onze hand rond, haha te voorschut! Later die dag hebben we met vijven tegen elkaar geracet met de luge, dat is een lage beuk skelter op een soort van kartbaan. Ik racete gewoon als Peach live in Mario Kart. De dag daarna veel gerust en queenstown gedag gezegd met een mooie stapavond.

Met de straybus weer verder naar Mount Cook, waar we een gletsjer hebben gezien. Ook hadden ze in het hostel een bad(HALLEJOEJA), waar ik lang gebruik van heb gemaakt. De volgende bestemming was Rangitata waar Tatum en ik in de avond lekkere Hollandse pannenkoeken hebben gebakken, wat waren er veel jaloerse gezichten. De dag daarna zouden we met dolfijnen zwemmen, maar door het slechte weer is het helaas niet doorgegaan(zeker een reden om nog een keer terug te komen naar NZ). Opweg naar picton om de Ferry weer naar het Noordereiland te pakken. Eerst nog gestopt bij een Hollands bakkerijtje om een look à like Bossche bol te scoren en een appel kruimel gebakje, dat was smullen! Op de Ferry dit keer gewoon drie uur buiten staan koukleumen om dolfijnen te spotten, komen ze niet opdagen! Haha nee alleen even naar buiten geweest om van het uitzicht te genieten en toen "White house down" gezien. Gave film! Aangekomen, Wellington bij nacht verkend en daarna op weg naar het National Park voor poging twee voor de Tongariro Crossing!

In NZ backpacken en geen hele "Lord of the ring" film hebben gezien OKÉ, maar de Tongariro Crossing lopen, waar je DE Mount Doom berg tegenkomt(een belangrijke berg uit alle drie de films), nee dat kan niet! Dus dat betekende een marathon "Lord of the ring" films. De dag daarna vroeg uit de veren en klaar gemaakt voor de 19 km lange loop. Met een niet te warm zonnetje de loop gedaan, langs kraters, laken, Mount Doom en veel mooie uitzichten. Wat ben ik blij dat ik deze loop nog heb kunnen doen, zo geweldig! Na de loop een lekkere brownie verdient en weer op weg naar Auckland voor een nachtje op het vliegveld. Na een plekje gevonden te hebben naast een draaimolen die elk kwartier omriep dat een vlucht was gecanceld, toch goed geslapen. In de ochtend het mooie Nieuw Zeeland gedag moeten zeggen, wat was het geweldig in dit land en ik zal de mooie natuur zeker missen. Ooit moet ik nog een keer terug, om een stomme kiwi te spotten, nee in kiwi land heb ik geen kiwi gezien, STOM!

Na drie uurtjes vliegen, een nieuw land(Goedemorgen Australië), nieuwe avonturen(op dat moment nog totaal geen plannen) en weer helemaal alleen(oké voor een dagje maar)! Dus daar stond ik dan in Sydney. Ergens lekker geluncht tot ik me hostel in kon en toen maar eens naar een reisbureau voor wat informatie over Australië. Veel informatie rijker de dag daarna in het park naast het Opera House gezeten, de stad wat verkent, het art museum bekeken en op weg naar een te luxe hotel waar ik samen met cindy(een bekende vanuit mijn eerste week in NZ) de jarige Tatum met feestmutsjes heb verrast. Die avond uit geweest in Ivy, een club met zwembad op het dak. De rest van de dagen in Sydney waren gevuld met bezoek aan de Blue Mountains, Manly beach, Bondi beach en het uitlopen van een halve marathon. Wie had dat gedacht dat ik 21 kilometer zou gaan hardlopen in Sydney, nou twee dagen van te voren wist ik het zelf ook nog niet. Samen met Lucas, een oud ALO klasgenootje stond ik bij de start, een beetje zenuwachtig voor de vele kilometers. Maar met behulp van de hardloop schoenen van Tatum, haar aanmoediging en de vele positieve renners om me heen, heb ik de halve marathon ongetraind gewoon uitgelopen in 2 uur en 15 minuten, YEAH zeker trots op mezelf!

Ondertussen heb ik Sydney allang verlaten en ben ik nu bezig met een roadtrip langs de Eastcoast met een camper en drie bekende van NZ. Daar zal ik de volgende keer weer over schrijven. Alleen nog een korte update over me Engels, want zoals veel van jullie weten, mijn Engels is een grote grap. Met een Engels woordenboekje op zak, wat ik natuurlijk nog nooit heb gebruikt(want wie gaat er in een gesprek woorden opzoeken, haha beeld het je even in, nee dat wordt hem niet!) maar me Engels wordt zeker beter en met soms nog te scheve en letterlijk vertaalde zinnen overleef ik het wel.

Thuisblijvers geniet van het zonnetje daar, dat doe ik hier ook. Ondanks dat het winter is, heb ik na NZ al me korte broekjes en topjes te voorschijn kunnen halen, lekker!

Liefs uit Australië

  • 30 Mei 2014 - 06:52

    Agnes:

    Hoi lief santje, prachtig verhaal heb je weer geschreven en wat een hoop mooie stoere activiteiten heb je weer gedaan en gezien. Voor ons thuisblijvers erg fijn dat er ook regelmatig fotos op fb staan waarop je straalt, een teken dat het backpacken tot nu toe erg goed bevalt. Lieve schat ik kijk alweer uit naar hetvolgende verhaal met al je avonturen, geniet van de campertocht met je maatjes en eet lekker veel hamburgers en chocola! We bellen je snel weer een x! Dag lieve schat, geniet ervan xxxxliefs aggie

  • 30 Mei 2014 - 08:00

    Rob Gielen:

    Wat een mooie reis Sanne! Ik geniet zo van je foto's en alles wat te zien is op FB! Ik heb trouwens parachute (tandem) gesprongen, een paar weken geleden, geweldig !! Dag schat, geniet ze, geniet ze !!!!

  • 30 Mei 2014 - 08:17

    Tinus:

    Hoi Schat leuk om al je belevenissen te lezen, heel leuk dat je dit allemaal kunt meemaken.
    Ik nog nooit een film van Lord of the rings gezien, maar wel je mooie foto's van Mount Doom en omstreken en die zijn inderdaad prachtig.
    Je bent ook nog lekker sportief met de halve marathon van Sydney, ik doe het niet na.
    Geniet lekker van de campertocht door Aussi en daarna je outbacktour, lijkt me helmaal te gek. We hopen snel weer wat van je te zien/horen, liefs Tinus xxx

  • 30 Mei 2014 - 09:03

    Tatum:

    Schatje! Wat is het weer een leuk verhaaltje. Wat ben ik blij om jou als reisbuddy te hebben wie had dat gedacht na onze eerste ontmoeting in Auckland in de bus richting Paiha, dat we nu hier in OZ samen langs de East Coast zouden touren met de boys. I love it! En ja ook de chocolade ;)! XX

  • 30 Mei 2014 - 09:19

    Yvonne:

    wow Sanne wat heb je alweer veel gedaan en beleefd!!! Echt geweldig om te lezen en je foto's voorbij te zien komen!!! Veel reisplezier xxx

  • 30 Mei 2014 - 09:24

    Marjo:

    Hey Sanne. Ik heb net je reisverslag gelezen. Om jaloers op te worden ! Zoveel leuke en mooie momenten. Geniet er nog lekker van. Gr.Marjo

  • 30 Mei 2014 - 13:24

    Jeanne:

    Hé lieve Sanne, in een woord geweldig. Super wat je meemaakt en hoe goed het je gaat. Geniet nog maar en laat op tijd wat horen, genieten wij hier ook.
    Liefs XXX Jeanne en de boys.

  • 30 Mei 2014 - 19:21

    Oma Toos:

    Lief,lief Santje,
    Mis je..Maar wat jij allemaal meemaakt en aanpakt is schitterend.
    Wat ben je toch sportief,en je straalt van top tot teen op al je mooie foto's ,waar ik geweldig van geniet.Fijn dat je zo,n leuke reisgenoot gevonden hebt.John zegt dat Tatum een heel fijn meisje is.Maar zij heeft ook geluk jou tegengekomen te zijn.Toeval bestaat niet he lieverd.Jammer dat het zwemmen met de dolfijnen niet doorging,dolfijnen zijn zeer spiritueel.
    Hier alles oke,opa fietst weer!!!!
    Koen heeft een pracht auto,heb er al een rit mee mogen maken,natuurlijk,Koen aan het stuur.
    Nou lieverd,bedankt voor de foto's en de verhalen,ik geniet met je mee.
    Een heeeel dikke knuffel van oma Toos xxxxxxxxx

  • 30 Mei 2014 - 19:46

    Opa Jan:

    Hoi sanna,heb juist je verhaal van nieuw-zee.land gelezen.je bent bevoorrecht,om zoveel van de wereld te zien Australië zal ook wel mooi zijn .heb je zo weinig van de winter meegemaakt,of heb je er zo weinig aandacht aan geschonken.? Hier gaat het leven zijn gewone gangetje, maar we proberen om jou op je wereldreis. Zo goed mogelijk te volgen lieve Sanne nog alle. Goeds en een stevige knuffel van opa jan

  • 31 Mei 2014 - 21:46

    Margreet Aarden :

    Hoi Sanne

    Geweldig wat jij allemaal ziet en meemaakt. stoer hoor om zo even tussendoor een halve marathon in Sidneu te lopen .
    Heel leuk om zo een beetje met je mee te reizen.

    Nog lekker genieten en heel veel groetjes van Margreet & co.
    .


  • 01 Juni 2014 - 18:56

    Karina Vermeulen:

    hoi Sanne,

    Dat was onverwacht en leuk een reisverslag van jou te lezen,wat doe jij een hoop leuke dingen zeg.
    het zijn allemaal hele leuke ervaringen die je meemaakt.Van je moeder had ik al gehoord dat je het heel goed maakte nou ik hoop dat je het heel leuk blijft hebben en geniet ervan met volle teugen
    Heel veel groeten en het allerbeste,
    karina en Eric

  • 01 Juni 2014 - 20:19

    Lia En Jos Botermans:

    Hallo Sanne . wat ben je 'n wondermooie reis aan 't maken en je geniet met volle teugen hiervan , bij het lezen van je leuk reisverslag dacht ik meteen aan familie van mijn vaders kant,, Geers,, dus, er wonen 'n aantal neven van mij in austr. Een ervan heb ik het adres , misschien kan je er wat mee . Mocht je in hun omgeving komen, doe hun de groeten van Lia van ome Piet en tante Miet . Lesly is schrijfster en heeft wat boeken uitgegeven .
    ; Frans & Lesley Geers p.o.Box 18, Boyup Brook, West Australia 6244
    Email- fernvaalley2@bigpound.com

    Wij wensen je nog heel veel plezier op je avontuurlijke reis. gr. Ome Jos en tante Lia


  • 01 Juni 2014 - 20:21

    \lia En Jos Botermans:





  • 17 Juni 2014 - 23:28

    Ria:

    Hoi lieverd
    Wat een geweldige avonturen en ervaring wat je allemaal meemaakt
    Het is gewoon geweldig dus geniet ervan en laat gauw weer wat horen
    Liefs van ons allemaal xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2014

Daar zijn we weer!!

28 Juni 2014

My amazing time in Aussie!

30 Mei 2014

Goodbye NZ, Hello Aussie

03 Mei 2014

Living the good life!

01 April 2014

Het is nu echt bijna zover!
Sanne

Reisverslagen!

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 4258

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: