My amazing time in Aussie! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu My amazing time in Aussie! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

My amazing time in Aussie!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Juni 2014 | Australië, Darwin

Weer een update vanuit de andere kant van de wereld over mijn afgelopen 5 weken. Mijn reis langs de oostkust van Australië begon met een nachtbus naar Byron Bay. In de ochtend werden Tatum (Ja daar was ik nog steeds mee aan het reizen) en ik ontvangen door onze Engelse vriend, Michael. Met drieën hebben we het kleine hippie plaatsje in een paar dagen verkent, waarna we naar Brisbane zijn gereisd. In Brisbane hebben we met Tom (ook een bekende vanuit NZ) gemeet, ons laatste crew lid voor de roadtrip. Brisbane met een ochtend wandeling verkent waarna we onze paars groene camperven opgehaald hebben.

YEAAH het begin van een drie weken durende trip langs de oostkust!
Onze eerste nacht doorgebracht op een parkeerplaats naast het strand, dus dag twee gestart met een frisse ochtendduik. Noosa was de volgende bestemming waar ik een talent van mezelf heb ontdekt, surfen. Bij de eerste de beste golf stond ik meteen in een lelijke poephouding op me bord, oké dat kwam eigenlijk meer door mijn te grootte drijvende surfplank. Vervolgens hebben we in Rainbow Beach de van voor twee nachten verlaten voor een tour op Fraser Island. Dat is het grootste zandeiland ter wereld en het staat bekend om de vele dingo's op het strand. Op het eiland tourden we met een groep van 32 rond in 4 jeeps. Deze mochten we zelfbesturen, voor mij als top chauffeuse een eitje natuurlijk. Ik bedoel voor het eerst links schakelen, zeven glurende backpackers, wat water hier en daar en heel veel loszand, AAAAHH STRESSEN! Naast een paar keer stilvallen, was het heel gaaf om te doen, te veel toeren maken om niet sturend jezelf door het losse zand laten leiden. Daarnaast was het een mooi eiland, met lakes, een wrak schip en een uitkijk punt. In Lake Mckenzie daar is het zand zo fijn, dat je je hele lichaam er mee kunt scrubben, zelfs je tanden.

Na de Fraser Island tour mocht ik weer lekker lepeltje lepeltje met Tatum in de camperven gaan liggen. We gingen opweg naar Agnes water/town seventyseventy waar we de scootoroo tour hadden. Met stoere leren roze jasjes zijn we op old school te veel opgevoerde scootertjes gaan rondcrossen. Een drie uur durende tour langs landschappen vol met kangaroos, JAAA me eerste wildlife kangaroos, alleen jammer dat ik op een scooter zat en dus geen foto's kon maken. Vervolgens hebben we het plaatsje en National Park Eungella bezocht. Daar een loop gedaan en op platypus jacht geweest. Een platypus is een vogelbekdier en ze leven alleen in bepaalde gebieden van Australië. Zoals ik dacht zijn ze niet één meter lang, maar, maar 40 tot 50 cm, whoo klein, wel heb ik er een gespot, leuk! De volgende bestemming was Airlie Beach. Daar hebben we het vaste land voor twee nachten verlaten voor een Whit Sundays tour. Met ongeveer een groep van 30 backpackers zaten we op een grote zeilboot. We hebben het bekende witte strand gezien, Whit Heaven Beach. Daarnaast heb ik de onderwaterwereld verkent met snorkelen, wat heb ik veel vissen, schildpadden en prachtig koraal gezien. Ook heb ik daar de kont van een mier geklikt, waarna je hem moet opeten. De groene mier bevat in zijn kont meer vitamine C dan een sinaasappel. Dus ik heb de hele boom kaal geplukt, genoeg vitamine C voor de komende weken haha. Op de terugweg naar het vaste land werd de tocht alleen iets te heftig, who zeeziek als een malle, dus daar ging al me vitamine C naar de visjes.

Na Airlie Beach opweg naar Cairns, tussendoor bij Mission Beach in de regen een prehistorische struisvogel, ook wel een cassowary proberen te spotten. Het enige resultaat was helaas natte kleren. In Cairns ben ik met een boot de hele dag naar Great Barrier Reef geweest, uit ervaring een zeeziek pilletje genomen. Die dag veel gesnorkeld, een boottocht met een transparante bodem gemaakt en voor het eerst gedoken. Wat was dat gaaf! De volgende dag, gedag gezegd tegen de Jucy en me matties want ik vloog naar Adelaide.

In Adelaide een gratis chocolade tour gedaan met chocolade proeven aan het einde, yes! In de avond gefeest en Nederland - Spanje op een groot scherm in het park gekeken. Na de mooie wedstrijd meteen me Nederlandse vlaggetjes van me wangen afwassen en de bus in voor een tour in de Outback. Het was een 6 daagse tour, waarbij we eerst Coober Pedy hebben bezocht. In dat plaatsje leeft 70 procent van de bevolking onder de grond in grotten, omdat het er zomers te warm kan worden. Daarnaast staat het bekend om zijn Opal mijnen. De dagen daarna hebben we doorgebracht bij de bekende rode rots van aussie, dus Uluru of ook wel Ayers Rock. Ook hebben we Kata Tjuta(dit was mijn lievelings) en Kings Canyon bezocht. Erg mooie natuur met veel culturele verhalen. Deze tour heb ik mezelf gekleed alsof het een Nederlandse winter was, dikke winterjas aan, warme sokken en ik heb zelfs een muts aangeschaft. We sliepen met 0 graden ook niet in hostels, nee we hadden swags. Dat is een waterdichte slaapzak met een matje erin, je kunt dus overal slapen waar je maar wilt. Naast een dag onder de grond geslapen te hebben, heb ik de andere nachten dus naast het kampvuur in een swag onder de sterrenhemel doorgebracht.

Van "Back to the basics" ging ik naar het luxe leventje, maar eerst in één dag Alice Springs verkent. Daar zie je overal op straat Aboriginals onder bomen zitten. Door de bevolking kunnen ze in de supermarkt ook zeker wat luchtverfrisser gebruiken, want who wat hangt daar een zweetlucht. Na het korte bezoek ben ik meteen doorgegaan met een tour naar Darwin.

Na 5 dagen kamperen was het tijd voor luxe(wat ik van tevoren eigenlijk helemaal niet wist). Ik sliep 5 dagen in hotels met ontbijtbuffet, dus lekker ontbeten met allerlei soorten fruit, getoast krentenbrood, croissantjes en zelfs muffins. Als backpacker natuurlijk ook wat gratis shampootjes in me tas gestopt. Maar nu wat meer over de tour naar het National Park Kakadu. Dit is het grootste NP van Australië en bijna twee keer zo groot dan Nederland, bizar! We hebben veel watervallen bezocht en gezwommen in natuurlijke pools. Ook hebben we een cruise tussen het park Kakadu en Arnhemland(naam komt vanuit Nederland) gedaan, daarbij heb ik allerlei soorten en maten krokodillen gespot. Na weer een geweldige tour op weg naar mijn laatste bestemming in Aussie, Darwin. Daar had ik een kleine reünie met Tatum en Michael, YEAH!

Australië even kort samengevat, het begon met zon en strand, waarna de winterkleren te voorschijn kwamen voor de rode woestijn en ik ben geëindigd met zwemmen in natuurlijke pools. Daar word je toch gewoon blij van, haha!

Even tussendoor iets over de naam Sanne, want in Nederland ontkom je er niet aan dat je minimaal drie Sanne's kent. Maar wat is het voor niet Nederlanders een vreemde en niet uit te kunnen spreken naam. Even een kleine conversatie:
- Hello my name is Sanne!
Sorry what is your name?
- Sanne,
Huh!?!?
- It is like S - A - N - N - E
OOOOOHHH, Sonna, Sina, Sauna, Summer, Ziena , Zonne, Sena, Senna, Saane.
- NEEEEE HET IS SANNE!!

Wat vliegt de tijd hier, het is vanavond al dat ik fleurtje ga zien, wat betekend dat ik al drie maanden weg ben. Ik hoop ook zeker nog drie à vier maanden te kunnen reizen. Als eerst ga ik nu dus Indonesië verkennen met me zusje, waarna ik naar Bangkok vlieg om door Thailand en Laos te reizen. De verdere plannen zijn nog niet bekend.

Lieve mensen, kusjes vanuit het veelzijdige Australië!

  • 28 Juni 2014 - 07:55

    Yvonne:

    heeeyy Sanne, wat een geweldig verslag alweer!! En wat een fantastische belevenissen!!! heel leuk om te lezen. wat zal het heerlijk zijn om Fleurtje te zien, een heerlijke tijd met haar en de maanden erna natuurlijk!!!! dikke kus Kokkies xxxx

  • 28 Juni 2014 - 08:52

    Pleun Van Der Wijst:

    Klinkt weer zo ontzettend goed San! En je gaat je reis dus nog verlengen. Gaat het ook nog goed met je portemonnee? Heel veel plezier met je zus en in Indonesie! Indrukwekkend land!

    Lieefs xxx

  • 28 Juni 2014 - 10:42

    Tinus:

    Hoi lieve Sanne,
    Wat is het voor mij leuk om het weekend te beginnen met jouw mooie reisverslag.
    Het is gewoon een groot avontuur, je beleefd en ziet allemaal heel leuke natuur en avontuur. En je hebt nog heel wat voor de boeg, allereerst een geheel ander uitje, nl een maand met Fleur door Indonesië, dat is toch ook geen slecht vooruitzicht. Geloof je dat ik gewoon jaloers op jullie ben. Op dit moment zijn jullie precies onderweg naar elkaar. Nou geniet er samen lekker van en stuur ons weer mooie foto's en verhalen van jullie belevenissen, dan genieten wij hier daar weer van. Heel veel liefs Tinus xxx

  • 28 Juni 2014 - 12:16

    Agnes:

    Hoi lief santje, wat heerlijk om de dag te beginnen met een reisverslag van jou. Wat heb je weer veel moois gezien en gedaan, en wat leuk dat je tatum nog n paar dagen gezien hebt. Nu staat je weer een nieuw avontuur te wachten, indonesië verkennen samen met fleurtje.
    Heel bijzonder om zo samen op pad te gaan. Ik hoop snel een berichtje te krijgen dat jullie bij elkaar zijn. Geniet van alle mooie indrukken die je op gaat doen, het zal wel heel anders zijn dan de afgelopen 3 maanden! Lieverd, geniet ervan en ik kijk alweer uit naar de eerste foto's en berichten uit indonesië. Liefs aggie xxx

  • 28 Juni 2014 - 12:51

    Anniee:

    WHAHAHAHAHHAAAA, SANNEEEE

  • 28 Juni 2014 - 20:15

    Oma Toos:

    Lieve lieve Sanneeeee,
    Wat heb jij al veel beleefd,gedaan en genoten.
    Dat jij zou kunnen surfen wisten we wel,wat jij van sport aanpakt dat lukt je.
    Duiken vond Koen ook geweldig.hij is nu aan het tennissen,wat hem prima bevalt.
    Misschien heb je nu Fleurtje al ontmoet.jij hoefde niet zo lang te vliegen he.
    En moest je even afscheid nemen van Tatum???
    Hopelijk wordt deze maand,de maand van je leven,waar je heel je leven op terug kunt kijken.
    Het wordt voor jullie een "Top"maand.Fleur had er ook veel zin in.
    Als Rob er is zal het ook gezellig zijn.Hij heeft je een hoop te vertellen denk ik!!!!!
    Met opa gaat het goed hoor.,alleen op tijd een dutje doen,mag op die leeftijd he.
    Lief lief Santje heeeeeel veeeel liefs van opa Jan.
    Ook van mij Oma Toos xxxxxxxxxx

  • 29 Juni 2014 - 00:22

    Jeanne:

    Hé lieverd,
    Dank je wel voor het gezellige reisverslag. Zo'n prachtige reis, zo genietend en nu ook nog een maand met je zusje. Schitterend en onvergetelijk
    Wij genieten hier met jullie mee. Nog een hele goede en plezierige reis samen.
    Dikke kus Jeanne

  • 29 Juni 2014 - 18:33

    Gerrie:

    Hoi Sanne.
    Wat leuk om weer iets van je te horen. Zo te lezen gaat het reizen je steeds beter bevallen.En fijn dat Fleur nu bijna ook daar is, geweldig toch.Van je verslag kwamen sommige dingen me bekent voor, daar Ruud en Merel ook een toer door dat land gemaakt hebben.Hier gaat alles weer zijn gangetje. Rien heeft nu zijn elektrische fiets en geniet weer.Ruud en Merel zijn na 5 weken vakantie ook weer thuis en getrouwd in Las Vegas.Met Fee gaat het ook prima, ze kruipt en kan alleen zitten. Schattig hoor.
    Sanne heel veel lieve groeten van ons en geniet met Fleur.

    Groetjes Gerrie.

  • 30 Juni 2014 - 21:31

    Margreet Aarden:

    Ha die Sanne

    leuk hoor om al je belevenissen te lezen.
    Heel veel plezier samen met Fleur !

    lieve groetjes , Margreet

  • 30 Juni 2014 - 22:14

    Anita:

    Hai Sanne,

    Bedankt weer voor je verslag. Je hebt zo te lezen weer veel gedaan en gezien. Waren die mieren een beetje te eten?. Afgezien van het feit dat er veel vitamine in zitten moet ik er niet aan denken om die beestjes te eten. Maar ja je moet je aanpassen aan de cultuur daar he. Net zoals je schrijft van die afwisseling van warm naar heel koud. Ik ga er vanuit dat je nu samen met Fleur bent. Wat ontzettend leuk dat jullie nu samen kunnen genieten van al die nieuwe ervaringen, die jullie zeker en vast nog op gaan doen. Doe Fleur ook de groetjes en nog heel veel plezier samen.

    Lieve groetjes van Gerard, Anita, Irma, Stefan en Niels

  • 03 Juli 2014 - 00:01

    Ria :

    Hoi Sanne

    Met het lezen van je avonturen zit je gewoon mee te genieten
    Een geweldige ervaring
    Nu is fleurtje bij je dus dat is helemaal top
    Geniet samen van de onvergetelijke avonturen want dit is wel heel bijzonder
    Kijk goed uit en heel veel plezier samen

    Liefs ad Ria Linda Brenda koen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2014

Daar zijn we weer!!

28 Juni 2014

My amazing time in Aussie!

30 Mei 2014

Goodbye NZ, Hello Aussie

03 Mei 2014

Living the good life!

01 April 2014

Het is nu echt bijna zover!
Sanne

Reisverslagen!

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 4262

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: